W YouTube dostępny jest krótki film, opisujący główne problemy z Android Auto:
- brak dostępności w polskim Google Play -- konieczność pobrania z innych kanałów,
- brak sensownej dokumentacji, np. brak listy aplikacji które współpracują z Android Auto i mogą być używane z menu "Extras" (dostepne jedynie wyjście do natywnego programu sterującego zestawem multimedialnym samochodu).
Problem polega na tym, że cytowany film został opublikowany... w marcu 2017 roku (!). Dziś, dwa lata i kwartał później, nic lub naprawdę niewiele się zmieniło! Nadal, pomimo upływu dwóch lat, aplikacja nie jest dostępna w Polsce i nadal trzeba ją instalować (oraz ręcznie aktualizować) z "lewych" źródeł.
Doszło za to całe stado błędów i problemów, o których film nie wspomina.
Po kolei idąc (szczegóły, niestety, po angielsku):
- zakładka "Kontakty" nie rozpoznaje opisów numerów telefonów. Jeżeli masz kontakt z wieloma numerami, a część z nich oznaczoną niestandardową nazwą (np. "Brama", "Szpital") to nie ujrzyszy tych niestandardowych nazw w Android Auto tylko "Niestandardowe" zamiast tego,
- zakładka "Kontakty" zawiera mieszaninę wszystkiego. W jednym miejscu, na jednej liście nawalone i wymieszane razem kontakty: ulubione, ostatnio wykonywane połączenia oraz regularna lista z książki telefonicznej. Znalezienie czegokolwiek w tym bajzlu, zwłaszcza w trakcie prowadzenia samochodu, to prawdziwy koszmar.
- Android Auto zupełnie nie radzi sobie z zabezpieczeniem ekranu. Interfejs Android Auto nie pojawi się na wyświetlaczu ekranu samochodowego dopóki nie odblokujesz ekranu w telefonie podłączonym do samochodu.
Dodatkowym problemem jest kwestia komunikacji między samochodem a telefonem. Zwykłe systemy multimedialne w samochodach wykorzystują tylko Bluetooth do tego celu. Natomiast Android Auto -- w przypadku większości samochodów -- używa w tym celu zarówno kabla USB-C jak i Bluetooth.
I co gorsza -- blokuje ten drugi. Jeśli więc padniesz na problemie numer trzy powyżej (podłączysz telefon ale nie odblokujesz ekranu) to nie będziesz mógł skorzystać z Android Auto (nie podłączy się do samochodowego systemu multimedialnego dopóki nie odblokujesz ekranu w telefonie) i jednocześnie nie będziesz mógł korzystać z regularnych rozwiązań oferowanych przez samochód, bo połączenie z telefonem przez Bluetooth będzie blokowane przez Android Auto.
Próbowałem zgłosić powyższy błąd jako czwarty w serii, ale okazało się, że jakimś chorym sposobem narusza on politykę Google i nie został przez to opublikowany.