AfterMarket.pl Limited (taka firma z Cypru), to prawdopodobnie największy operator domen w Polsce. Firma chwali się prawie stu trzydziestoma tysiącami użytkowników i prawie pół milionem zarejestrowanych domen. Do zarządzania takim tworem potrzeba super wypieszczonego systemu informatycznego i trzeba tu wyraźnie przyznać, że AfterMarket.pl taki ma.
Ma w nim też takiego babola, że najstarsi z najstarszych by na niego nie wpadli!
W krótkich żołnierskich słowach -- w systemie IT AfterMarket.pl po prostu wszystko działa, jest przemyślane i jest na właściwym miejscu. Więc firma (jak jedna z nielicznych w Polsce!) naprawdę wzięła sobie do serca założenie, że w dział IT należy regularnie inwestować. I że musi on składać się z wysokiej klasy specjalistów, a nie patałachów. Że trzeba inwestować w UX i tak dalej.
Tym bardziej zaskakuje (szokuje!), że taki system informatyczny wypieprza się zupełnie na kropce!
To nie jest "niewyobrażalne". To jest po prostu niemożliwe. Cytując klasyka przedmiotu: "Łzy wzruszenia zalewają mi oczy". A cytując innego klasyka, tym razem z L(ą)dynu: "This is absofuckenlutly impofuckensible!".
Nikt przy zdrowych zmysłach by czegoś takiego nie wymyślił. Nikt, absolutnie NIKT!
Rozwiązanie automatycznie zamieniające przecinek na kropkę to jedna linijka kodu Javascript:
var newstring = mystring.split(',').join('.');
Jedna dodatkowa linijka kodu wystarczy, by nie atakować użytkownika kretyńskimi komunikatami z dupy, jak na powyższym zrzucie ekranu.
Inna sprawa, że w języku polskim separatorem dziesiętnym jest przecinek, nie kropka. Co oznacza, że na tym skretyniałym do bólu komunikacie o błędzie wywali się 99,9% użytkowników AfterMarket.pl, próbujących wpłacić coś na konto.
Biorąc te dwie kwestie razem, mamy po prostu żenujący obraz. Wspaniała firma, największy sprzedawca domen w Polsce, naprawdę wypasiony w kosmos system informatyczny, doskonały support i... to coś!
support akurat jest bezczelny i kijowy ;)